Το χαρακτηριστικό στοιχείο της φωνής ενός Timbrado είναι το μεταλλικό στοιχείο( timbre).
Μεταξύ Timbrado, βλέπουμε ορισμένες φορές διαφορές και στη φωνή και στο στήσιμο και στη συμπεριφορά.
Επίσης υπάρχουν πολλές και διαφορετικές γραμμές τραγουδιού.
Ένα πουλί οργανικά μπορεί να διαφέρει σε συμπεριφορά από ένα άλλο σε μεγάλο βαθμό. Ένας από τους λόγους της διαφοράς αυτής έγκειται σε πιο βαθμό ο οργανισμός παράγει τεστοστερόνη.
Η τεστοστερόνη διεγείρει την παραγωγή και τη συγχώνευση των νέων νευρώνων σε υφιστάμενα δίκτυα στον εγκέφαλο και έχει επίσης ως αποτέλεσμα τη διεύρυνση των αιμοφόρων αγγείων.
Επιπλέον αλλάζει την ανατομική δομή της περιοχής του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για το τραγούδι.
Επομένως ρόλο παίζει πέρα των άλλων ο βαθμός της τεστοστερόνης που παράγεται. Εξαρτάται από το περιβάλλον, την αύξηση του ημερήσιου φωτός και από άλλους παράγοντες. Αυτά ισχύουν κατά το πλείστον για την εποχή του ζευγαρώματος.
Όμως τα πουλιά μας κελαηδάνε και άλλες εποχές του χρόνου.
Tο φθινόπωρο μετά την πτερρόρεια όμως πάλι τα πουλιά τραγουδάνε.
Τα επίπεδα τεστοστερόνης είναι χαμηλά αυτή την περίοδο.
Άραγε τι τα ωθεί να κελαηδάνε?
Tα Τimbrado και γενικά τα καναρίνια φωνής τραγουδάνε ακόμα και στο σκοτείνιασμα ή στο σκοτάδι όταν εκπαιδεύονται...
Αφού δεν υπάρχει ή υπάρχει ελάχιστο ημερήσιο φως πως πάλι κελαηδάνε?
Το τραγούδι που εκφράζεται από τα αρσενικά πουλιά αρχίζει από τη γέννησή τους. Η σωματική διάπλαση τους λαμβάνει θέση με την γενικότερη ανάπτυξη του οργανισμού. Τα τραγούδια που ακούνε θα επηρεάσουν τα τραγούδια που θα τραγουδήσουν αργότερα. Αυτή η "λήψη" των τραγουδιών γίνεται ακουστικά, αλλά η πραγματική ακρόαση συμβαίνει στον εγκέφαλο.
Μια ορισμένη περιοχή του εγκεφάλου, το ''ανώτερο φωνητικό κέντρο'' γίνεται μεγαλύτερο, και η αύξηση αυτή συνεχίζεται έως ότου το πουλί είναι 7 - 8 μηνών,ίσως και παραπάνω. Η διεύρυνση αυτή γίνεται με την αύξηση της παραγωγής της τεστοστερόνης. Το μέγεθος αυτής της περιοχής του εγκεφάλου καθορίζει εάν το πουλί μπορεί να τραγουδήσει ένα ευρύ ή περιορισμένο ρεπερτόριο.
Το κελάηδισμα ενός Timbrado δεν είναι πάντα ορμονικό.
Το τραγούδι δημιουργείται κάτω από διάφορα ερεθίσματα και συνθήκες.
Το φθινόπωρο τα πουλιά κελαηδάνε γιατί υπάρχει μια ''έναρξη'' της περιόδου αναπαραγωγής του φθινοπώρου, (τα επίπεδα τεστοστερόνης παραμένουν χαμηλά) που καταστέλλεται στη συνέχεια από τις καιρικές συνθήκες.
Το φθινοπωρινό τραγούδι χρησιμοποιείται επίσης για τη διατήρηση της κοινωνικής θέσης στην περιοχή των πουλιών, απέναντι στα μεταναστευτικά και εποχιακά είδη που συρρέουν. Ως εκ τούτου, το τραγούδι την εποχή αυτή αποτελεί επιθετική συμπεριφορά προς τα υπόλοιπα πουλιά που εισέρχονται στον εδαφικό χώρο. Το επίπεδο εκτέλεσης του τραγουδιού μπορεί να είναι διαφορετικό.
Οι εδαφικές περιοχές ακόμα και τον χειμώνα συντηρούνται και προστατεύονται.
Γενικώς το τραγούδι χρησιμοποιείται και για άλλους σκοπούς πέραν της αναπαραγωγής. Για αυτό και τα πουλιά κελαηδάνε όλο τον χρόνο (σε μικρό η μεγάλο βαθμό) πλην της φάσεως της πτερρόρειας.
Όσο αφορά το τραγούδι στο σκοτάδι επειδή τα πουλιά αποτελούν μια ομάδα, χρησιμοποιείται το τραγούδι για να διαφυλαχθεί η κοινωνική δομή αυτής της ομάδας.
Τα πουλιά κατά την εκπαίδευση, χάνουν σε ένα βαθμό τα όρια ημέρας νύχτας.
Το περιβάλλον αλλάζει για αυτά.
Παρόλα αυτά προσαρμόζονται σε αυτές τις συνθήκες και τραγουδάνε λόγω της ανάπτυξης του ανώτερου φωνητικού κέντρου τους που τα ωθεί να κελαηδήσουν και επειδή δημιουργείται και διατηρείται στη συνέχεια μια δεσπόζουσα-δευτερεύουσα δομή μεταξύ τους.
Ερέθισμα επίσης αποτελεί και ο δάσκαλος που παροτρύνει το κελάηδισμα και εξεγείρει τα πουλιά.
Παράδειγμα αποτελεί στις τετράδες ότι σε πολλές από αυτές, τα πουλιά περιμένουν το πρώτο (σε ιεραρχία μεταξύ τους) να αρχίσει να τραγουδά και μετά ακολουθούν.
Πολύ πιθανό όταν επιστρέφουν στο φως, το κελάηδισμα αυτό να είναι πιο έντονο.
Φιλικά
kon.ts
EΛ.ΣY.TI FOP R-53
Μεταξύ Timbrado, βλέπουμε ορισμένες φορές διαφορές και στη φωνή και στο στήσιμο και στη συμπεριφορά.
Επίσης υπάρχουν πολλές και διαφορετικές γραμμές τραγουδιού.
Ένα πουλί οργανικά μπορεί να διαφέρει σε συμπεριφορά από ένα άλλο σε μεγάλο βαθμό. Ένας από τους λόγους της διαφοράς αυτής έγκειται σε πιο βαθμό ο οργανισμός παράγει τεστοστερόνη.
Η τεστοστερόνη διεγείρει την παραγωγή και τη συγχώνευση των νέων νευρώνων σε υφιστάμενα δίκτυα στον εγκέφαλο και έχει επίσης ως αποτέλεσμα τη διεύρυνση των αιμοφόρων αγγείων.
Επιπλέον αλλάζει την ανατομική δομή της περιοχής του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για το τραγούδι.
Επομένως ρόλο παίζει πέρα των άλλων ο βαθμός της τεστοστερόνης που παράγεται. Εξαρτάται από το περιβάλλον, την αύξηση του ημερήσιου φωτός και από άλλους παράγοντες. Αυτά ισχύουν κατά το πλείστον για την εποχή του ζευγαρώματος.
Όμως τα πουλιά μας κελαηδάνε και άλλες εποχές του χρόνου.
Tο φθινόπωρο μετά την πτερρόρεια όμως πάλι τα πουλιά τραγουδάνε.
Τα επίπεδα τεστοστερόνης είναι χαμηλά αυτή την περίοδο.
Άραγε τι τα ωθεί να κελαηδάνε?
Tα Τimbrado και γενικά τα καναρίνια φωνής τραγουδάνε ακόμα και στο σκοτείνιασμα ή στο σκοτάδι όταν εκπαιδεύονται...
Αφού δεν υπάρχει ή υπάρχει ελάχιστο ημερήσιο φως πως πάλι κελαηδάνε?
Το τραγούδι που εκφράζεται από τα αρσενικά πουλιά αρχίζει από τη γέννησή τους. Η σωματική διάπλαση τους λαμβάνει θέση με την γενικότερη ανάπτυξη του οργανισμού. Τα τραγούδια που ακούνε θα επηρεάσουν τα τραγούδια που θα τραγουδήσουν αργότερα. Αυτή η "λήψη" των τραγουδιών γίνεται ακουστικά, αλλά η πραγματική ακρόαση συμβαίνει στον εγκέφαλο.
Μια ορισμένη περιοχή του εγκεφάλου, το ''ανώτερο φωνητικό κέντρο'' γίνεται μεγαλύτερο, και η αύξηση αυτή συνεχίζεται έως ότου το πουλί είναι 7 - 8 μηνών,ίσως και παραπάνω. Η διεύρυνση αυτή γίνεται με την αύξηση της παραγωγής της τεστοστερόνης. Το μέγεθος αυτής της περιοχής του εγκεφάλου καθορίζει εάν το πουλί μπορεί να τραγουδήσει ένα ευρύ ή περιορισμένο ρεπερτόριο.
Το κελάηδισμα ενός Timbrado δεν είναι πάντα ορμονικό.
Το τραγούδι δημιουργείται κάτω από διάφορα ερεθίσματα και συνθήκες.
Το φθινόπωρο τα πουλιά κελαηδάνε γιατί υπάρχει μια ''έναρξη'' της περιόδου αναπαραγωγής του φθινοπώρου, (τα επίπεδα τεστοστερόνης παραμένουν χαμηλά) που καταστέλλεται στη συνέχεια από τις καιρικές συνθήκες.
Το φθινοπωρινό τραγούδι χρησιμοποιείται επίσης για τη διατήρηση της κοινωνικής θέσης στην περιοχή των πουλιών, απέναντι στα μεταναστευτικά και εποχιακά είδη που συρρέουν. Ως εκ τούτου, το τραγούδι την εποχή αυτή αποτελεί επιθετική συμπεριφορά προς τα υπόλοιπα πουλιά που εισέρχονται στον εδαφικό χώρο. Το επίπεδο εκτέλεσης του τραγουδιού μπορεί να είναι διαφορετικό.
Οι εδαφικές περιοχές ακόμα και τον χειμώνα συντηρούνται και προστατεύονται.
Γενικώς το τραγούδι χρησιμοποιείται και για άλλους σκοπούς πέραν της αναπαραγωγής. Για αυτό και τα πουλιά κελαηδάνε όλο τον χρόνο (σε μικρό η μεγάλο βαθμό) πλην της φάσεως της πτερρόρειας.
Όσο αφορά το τραγούδι στο σκοτάδι επειδή τα πουλιά αποτελούν μια ομάδα, χρησιμοποιείται το τραγούδι για να διαφυλαχθεί η κοινωνική δομή αυτής της ομάδας.
Τα πουλιά κατά την εκπαίδευση, χάνουν σε ένα βαθμό τα όρια ημέρας νύχτας.
Το περιβάλλον αλλάζει για αυτά.
Παρόλα αυτά προσαρμόζονται σε αυτές τις συνθήκες και τραγουδάνε λόγω της ανάπτυξης του ανώτερου φωνητικού κέντρου τους που τα ωθεί να κελαηδήσουν και επειδή δημιουργείται και διατηρείται στη συνέχεια μια δεσπόζουσα-δευτερεύουσα δομή μεταξύ τους.
Ερέθισμα επίσης αποτελεί και ο δάσκαλος που παροτρύνει το κελάηδισμα και εξεγείρει τα πουλιά.
Παράδειγμα αποτελεί στις τετράδες ότι σε πολλές από αυτές, τα πουλιά περιμένουν το πρώτο (σε ιεραρχία μεταξύ τους) να αρχίσει να τραγουδά και μετά ακολουθούν.
Πολύ πιθανό όταν επιστρέφουν στο φως, το κελάηδισμα αυτό να είναι πιο έντονο.
Φιλικά
kon.ts
EΛ.ΣY.TI FOP R-53
Ερασιτέχνης Εκτροφέας Καναρινιών Timbrado
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου