Εδώ και ένα μεγάλο διάστημα έχουν πραγματοποιηθεί πολύ ενδιαφέρουσες έρευνες που αφορούν το σύνθετο φυσικό σύστημα του τραγουδιού στα πουλιά, λαμβάνοντας υπόψη τις νευρολογικές και οργανικές πτυχές του οργανισμού τους.
Το καναρίνι είναι το πιο σύνηθες χρησιμοποιούμενο είδος σε αυτές τις μελέτες για διαφορετικούς λόγους.
Πρώτα επειδή είναι ένα εύκολο είδος για χειρισμό δεδομένου ότι ήταν εξημερωμένο αιώνες πριν, αλλά και λόγω του σύνθετου τραγουδιού του, των χαρακτηριστικών ικανοτήτων εκμάθησης και των νευροφυσικών μηχανισμών που είναι απαραίτητες σε αυτές τις διαδικασίες.
Υπάρχει ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα στα καναρίνια που έχει απασχολήσει τους ερευνητές και προώθησε μάλιστα και νέες μελέτες: η επιλεκτική αναπαραγωγή των καναρινιών τραγουδιού προς τους διαφορετικούς τύπους τραγουδιού, έχει αναπτύξει διάφορους τύπους τραγουδιού με αξιοπρόσεκτες διαφορές αφενός στη δομή της φωνής και στη φωνητική άρθρωση του τραγουδιού και αφετέρου κατά την εκτέλεση-επίδοση του κεντρικού και περιφερειακού νευρικού συστήματος του πουλιού ακόμα και στη διαδικασία εκμάθησης του τραγουδιού.
Μεταξύ αυτών των μελετών υπάρχουν οι εξής δύο σημαντικές:
" Συνδεμένη με το φύλο κληρονομιά της ακρόασης του τραγουδιού στο βελγικό Waterslager canary" και
" Διμερής παραγωγή τραγουδιού στα εξημερωμένα καναρίνια''.
Οι δύο εργασίες αναπτύσσουν τα πολύ ενδιαφέροντα θέματα για τους λάτρεις των καναρινιών τραγουδιού και μελετούν τις ιδιαιτερότητες του τραγουδιού του καναρινιού Waterslager έναντι των φυλών καναρινιών των οποίων το τραγούδι είναι πιο κοντά στα άγρια καναρίνια, για παράδειγμα το ισπανικό ''Timbrado''.
Οι πιο αξιοπρόσεκτες διαφορές που βρίσκονται σε αυτούς τους τύπους τραγουδιού είναι:
1. Το Waterslager παρουσιάζει ισχυρή τάση να χρησιμοποιεί την αριστερή πλευρά του φωνητικού του οργάνου στην παραγωγή του ήχου, που φθάνει ακόμη και στο 90% του συνόλου, ενώ το Timbrado στο τραγούδι χρησιμοποιεί και τις δύο πλευρές εξίσου ή ελαφρώς περισσότερο τη δεξιά πλευρά.
2. Το φάσμα του τραγουδιού στο Timbrado φθάνει σε συχνότητες πέρα από 7khz ενώ στο Waterslager είναι κυρίως κάτω από 4khz.
3. Η ενέργεια που χρησιμοποιείται στο τραγούδι τους στις χαμηλές συχνότητες κάτω από 2khz, στο Waterslager είναι πολύ μεγαλύτερη.
4. Η αναπνοή μεταξύ των περιόδων που τραγουδιούνται γίνεται στο Waterslager σχεδόν αποκλειστικά από τη δεξιά πλευρά του φωνητικού οργάνου ενώ στο Τimbrado η αναπνοή στο τραγούδι γίνεται ταυτόχρονα και από τις δύο πλευρές.
Στις περισσότερες περιπτώσεις το Waterslager παρουσιάζει έντονη ακουστική δυσλειτουργία (ακρόαση) σε σημείο που είναι ευαίσθητο σε συχνότητες πέρα από 2Khz, είναι 40db λιγότερο από τα κοινά καναρίνια. Αυτή η ανωμαλία προκαλεί αλλαγές στην εκμάθηση του τραγουδιού του και εστιάζει την ανάπτυξή της στις χαμηλές συχνότητες.
Φαίνεται προφανές ότι και οι δύο τύποι τραγουδιού έχουν διαφορετικούς στόχους και για να τους επιτύχουν, οι εκτροφείς έχουν επιλέξει συγκεκριμένα φυσικά και νευρικά γνωρίσματα που είναι μεταξύ των δύο φυλών διαφορετικά.
Αυτό πρέπει να είναι ένα αρκετά σημαντικό στοιχείο ενάντια σε οποιοδήποτε είδος διασταύρωσης μεταξύ των δύο αυτών φυλών αλλά, και επιπλέον, οι προαναφερθείσες έρευνες δείχνουν ότι τα οργανικά ακουστικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα είναι συνδεδεμένα με την κληρονομικότητά του πουλιού.
Αυτό σημαίνει ότι σε πολλά Waterslager τα γενετικά χαρακτηριστικά παραμένουν αφανή και λανθάνοντα στις διασταυρώσεις με Τιmbrado ή άγριο καναρίνι.
Τα πουλιά που προέρχονται από τέτοιες μίξεις μπορεί να έχουν ένα τραγούδι που μοιάζει με το τραγούδι του Timbrado αλλά είναι φορείς του τραγουδιού του Waterslager.
Οι διασταυρώσεις τέτοιου είδους θα οδηγούσαν σε έναν ανεύθυνο γενετικό εκφυλισμό των Timbrado και θα διακινδύνευαν το μέλλον της ράτσας.
Sonogram of Waterslager song, focused on high energy low frecuencies.
Sonogram of Spanish Timbrado with wide range of frecuencies reaching over 7Khz and a moderate energy in the deep ones.
Sonogram of wild canary which pitch features are identical to Timbrado
_________________
Φιλικά
kon.ts
EΛ.ΣY.TI FOP R-53
Ερασιτέχνης Εκτροφέας Καναρινιών Timbrado
Το καναρίνι είναι το πιο σύνηθες χρησιμοποιούμενο είδος σε αυτές τις μελέτες για διαφορετικούς λόγους.
Πρώτα επειδή είναι ένα εύκολο είδος για χειρισμό δεδομένου ότι ήταν εξημερωμένο αιώνες πριν, αλλά και λόγω του σύνθετου τραγουδιού του, των χαρακτηριστικών ικανοτήτων εκμάθησης και των νευροφυσικών μηχανισμών που είναι απαραίτητες σε αυτές τις διαδικασίες.
Υπάρχει ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα στα καναρίνια που έχει απασχολήσει τους ερευνητές και προώθησε μάλιστα και νέες μελέτες: η επιλεκτική αναπαραγωγή των καναρινιών τραγουδιού προς τους διαφορετικούς τύπους τραγουδιού, έχει αναπτύξει διάφορους τύπους τραγουδιού με αξιοπρόσεκτες διαφορές αφενός στη δομή της φωνής και στη φωνητική άρθρωση του τραγουδιού και αφετέρου κατά την εκτέλεση-επίδοση του κεντρικού και περιφερειακού νευρικού συστήματος του πουλιού ακόμα και στη διαδικασία εκμάθησης του τραγουδιού.
Μεταξύ αυτών των μελετών υπάρχουν οι εξής δύο σημαντικές:
" Συνδεμένη με το φύλο κληρονομιά της ακρόασης του τραγουδιού στο βελγικό Waterslager canary" και
" Διμερής παραγωγή τραγουδιού στα εξημερωμένα καναρίνια''.
Οι δύο εργασίες αναπτύσσουν τα πολύ ενδιαφέροντα θέματα για τους λάτρεις των καναρινιών τραγουδιού και μελετούν τις ιδιαιτερότητες του τραγουδιού του καναρινιού Waterslager έναντι των φυλών καναρινιών των οποίων το τραγούδι είναι πιο κοντά στα άγρια καναρίνια, για παράδειγμα το ισπανικό ''Timbrado''.
Οι πιο αξιοπρόσεκτες διαφορές που βρίσκονται σε αυτούς τους τύπους τραγουδιού είναι:
1. Το Waterslager παρουσιάζει ισχυρή τάση να χρησιμοποιεί την αριστερή πλευρά του φωνητικού του οργάνου στην παραγωγή του ήχου, που φθάνει ακόμη και στο 90% του συνόλου, ενώ το Timbrado στο τραγούδι χρησιμοποιεί και τις δύο πλευρές εξίσου ή ελαφρώς περισσότερο τη δεξιά πλευρά.
2. Το φάσμα του τραγουδιού στο Timbrado φθάνει σε συχνότητες πέρα από 7khz ενώ στο Waterslager είναι κυρίως κάτω από 4khz.
3. Η ενέργεια που χρησιμοποιείται στο τραγούδι τους στις χαμηλές συχνότητες κάτω από 2khz, στο Waterslager είναι πολύ μεγαλύτερη.
4. Η αναπνοή μεταξύ των περιόδων που τραγουδιούνται γίνεται στο Waterslager σχεδόν αποκλειστικά από τη δεξιά πλευρά του φωνητικού οργάνου ενώ στο Τimbrado η αναπνοή στο τραγούδι γίνεται ταυτόχρονα και από τις δύο πλευρές.
Στις περισσότερες περιπτώσεις το Waterslager παρουσιάζει έντονη ακουστική δυσλειτουργία (ακρόαση) σε σημείο που είναι ευαίσθητο σε συχνότητες πέρα από 2Khz, είναι 40db λιγότερο από τα κοινά καναρίνια. Αυτή η ανωμαλία προκαλεί αλλαγές στην εκμάθηση του τραγουδιού του και εστιάζει την ανάπτυξή της στις χαμηλές συχνότητες.
Φαίνεται προφανές ότι και οι δύο τύποι τραγουδιού έχουν διαφορετικούς στόχους και για να τους επιτύχουν, οι εκτροφείς έχουν επιλέξει συγκεκριμένα φυσικά και νευρικά γνωρίσματα που είναι μεταξύ των δύο φυλών διαφορετικά.
Αυτό πρέπει να είναι ένα αρκετά σημαντικό στοιχείο ενάντια σε οποιοδήποτε είδος διασταύρωσης μεταξύ των δύο αυτών φυλών αλλά, και επιπλέον, οι προαναφερθείσες έρευνες δείχνουν ότι τα οργανικά ακουστικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα είναι συνδεδεμένα με την κληρονομικότητά του πουλιού.
Αυτό σημαίνει ότι σε πολλά Waterslager τα γενετικά χαρακτηριστικά παραμένουν αφανή και λανθάνοντα στις διασταυρώσεις με Τιmbrado ή άγριο καναρίνι.
Τα πουλιά που προέρχονται από τέτοιες μίξεις μπορεί να έχουν ένα τραγούδι που μοιάζει με το τραγούδι του Timbrado αλλά είναι φορείς του τραγουδιού του Waterslager.
Οι διασταυρώσεις τέτοιου είδους θα οδηγούσαν σε έναν ανεύθυνο γενετικό εκφυλισμό των Timbrado και θα διακινδύνευαν το μέλλον της ράτσας.
Sonogram of Waterslager song, focused on high energy low frecuencies.
Sonogram of Spanish Timbrado with wide range of frecuencies reaching over 7Khz and a moderate energy in the deep ones.
Sonogram of wild canary which pitch features are identical to Timbrado
_________________
Φιλικά
kon.ts
EΛ.ΣY.TI FOP R-53
Ερασιτέχνης Εκτροφέας Καναρινιών Timbrado
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου